Avaliação da aderência da proposta de ensino em cancerologia na graduação pelas escolas de enfermagem do Brasil
DOI:
https://doi.org/10.32635/2176-9745.RBC.1994v40n4.3007Keywords:
Brazilian Nursing Schools, Oncology TeachingAbstract
This study refers to the evaluation results of the Brazilian Nursing Schools'adherence to the proposal about Oncology teaching implantation at their graduation courses. It representa one step of the process thathave been developped between The Nursing Department of EPM and Pro-Onco/INCa since 1990. There were answered 56.4% of one hundred and one questionnaires that had been sent to them. 67.9% of them have affirmed theirteachers showed interest in the document. Many of them have pointed strategies and difficulties for its implantation. All of them have said about the necessity of their teachers theorical and practical improvement.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Saúde. Pro-Oncologia. Ministério da Educação. EPM/Departamento de Enfermagem. Ensino de Cancerologia nos Cursos de Graduação em Medicina. Rio de Janeiro, Pro-Onco/Inca, 1992; 13 (mimeo).
FERREIRA NMLA, CEZARETI IUR, ERHART ERN. Formação de recursos humanos em enfermagem oncológica no curso de graduação. Rev Bras Cancerologia 1994; 40(1); 1 -37. DOI: https://doi.org/10.32635/2176-9745.RBC.1994v40n1.2965
GUTIERREZ M G R de, CASTRO R A P de, AGUINAGAS. O ensino da Cancerologia no curso de graduação em enfermagem: por que e para quê? Rev Bras Cancerologia 1993; 39(1): 11 -20. DOI: https://doi.org/10.32635/2176-9745.RBC.1993v39n1.2994
INFORMATIVO INCA/EDUCAÇÃO. Aderência das escolas de enfermagem à proposta do ensino da cancerologia nos cursos de graduação. 14.
RODRIGUES C, QUEIRÓS I. A situação do ensino de enfermagem oncológica nos cursos de graduação em enfermagem do Brasil. Rev Paulista de Enfermagem 1988; 8(1): 23-25.