Additional study related to Oncology teaching within undergraduate Nursing courses

Authors

  • Maria Gaby Rivero de Gutiérrez Departamento de Enfermagem. Escola Paulista de Medicina. São Paulo (SP), Brasil
  • Isabel Umbelina Ribeiro Cezareti Departamento de Enfermagem. Escola Paulista de Medicina. São Paulo (SP), Brasil
  • Rosa Apparecida Pimenta de Castro Departamento de Enfermagem. Escola Paulista de Medicina. São Paulo (SP), Brasil
  • Terezinha Aguiar Viana Departamento de Enfermagem. Escola Paulista de Medicina. São Paulo (SP), Brasil

DOI:

https://doi.org/10.32635/2176-9745.RBC.1995v41n3.2947

Keywords:

Oncology Nursing, Oncology Teaching, Nursing Teaching

Abstract

This study was intented to add to those findings already reported by Gutiérrez et al. (1993) viewing to contribute for the establishment of planning strategies concerning Oncology nursing teaching within the undergraduate nursing courses; it is supported on official documentation which deals with the "Ensino da Cancerologia nos Cursos de Graduação em Enfermagem". The summing up of data either from this study and the previous one made it possible to delineate the teaching content pro file in the undergraduate courses through-out in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brasil - Ministério da Saúde. SNPES / DNDCD / CNCC/Comissão Nacional para o Ensino de Cancerologia nos Cursos de Graduação em Enfermagem - Ensino de cancerologia nos Cursos de Graduação em Enfermagem. Rio de Janeiro, 12p. (mimeografado), 1988.

Brasil - INCRA/PRO-ONCO - Escola Paulista de Medicina - Departamento de Enfermagem - Ensino de Cancerologia nos cursos de graduação em enfermagem. Rio de Janeiro, 13p. (mimeografado), 1992.

Brasil - INCA/PRO-ONCO - O problema do câncer no Brasil. Rio de Janeiro, 43p., 1992.

Published

2022-10-05

How to Cite

1.
Gutiérrez MGR de, Cezareti IUR, Castro RAP de, Viana TA. Additional study related to Oncology teaching within undergraduate Nursing courses. Rev. Bras. Cancerol. [Internet]. 2022 Oct. 5 [cited 2024 Nov. 25];41(3):189-95. Available from: https://rbc.inca.gov.br/index.php/revista/article/view/2947

Issue

Section

ORIGINAL ARTICLE

Most read articles by the same author(s)